opleiding online data marketeer met ga4 
Voor online marketeers wordt datastrategie steeds meer van belang.
De EU zet de wereld van online adverteren op zijn kop...
- Het wordt in de EU per 1 januari verboden om gepersonaliseerde advertenties te tonen zonder expliciete toestemming op platformen als Meta.
- Het is daarom van belang om je online strategie om te zetten van 'Third Party Data' naar 'First Party Data'.
- Bij werkgevers en opdrachtgevers bestaat een groeiende vraag naar online marketingspecialisten met kennis van data gedreven strategieën.
Kortom: Hoog tijd om jezelf bij te scholen als
Online Data Marketeer (GA4)
Maak kennis met de Shake Academy!
Wat ga je doen tijdens de opleiding?
Tijdens deze tweedaagse opleiding, ga je jezelf verdiepen in de wereld van datamarketing en EU-regelgeving voor je marketingcampagnes.

Strategiebepaling
De manier hoe wij als marketeers met data omgaan verandert, gedreven door de nieuwe regelgeving van de EU. Tijd om een strategie te bepalen.

Google Analytics 4 inrichten
Met Google Analytics 4 ben je klaar om je online marketing optimaal in te richten in lijn met de meetbare klantreis van jouw doelgroep.

Inzicht in gedragsflow
Met Google Analytics 4 is het mogelijk om het gedrag van individuele gebruikers over meerdere kanalen (e-mail, social, Google, direct) te traceren en te synchroniseren tot een compleet omnichannel beeld.

Gebeurtenissen en conversies volledig inzichtelijk maken
We gaan aan de slag met het instellen van gebeurtenissen en conversies voor een 100% meetbare rapportage.

Google Tag Manager Server-side Tagging
Server-side tagging is een nieuwe manier om Google Tag Manager in te zetten en gebruikersactiviteit te meten.

EU Regelgeving
We praten je bij over de laatste EU Regelgeving rondom het gebruik van data en het communiceren hierover met jouw doelgroep.

Je eigen First Party Data Server
Wat is de meerwaarde van een eigen server voor het optuigen van gepersonaliseerde marketingcampagnes op basis van First Party data?

Marketingcampagnes op basis van First Party Data
Hoe gebruik je First Party data in je marketingcampagnes? Hoe personaliseer je jouw campagnes die je optuigt over de diverse kanalen?
Dag 1
Duur:
Ochtend- of middagdeel
Van Third Party naar First Party Data Marketing
Tijdens de eerste dag van de opleiding tot Online Data Marketeer leer je de verschillen tussen third party data marketing en first party data marketing. We nemen je mee in de komende veranderingen in de wereld van online adverteren, als gevolg van nieuwe EU-wetgeving.
Vervolgens starten wij met het implementeren van jouw first party data marketingomgeving. We gaan aan de slag met Google Analytics 4, Google Tag Manager Server-side Tagging en bespreken de voordelen van een eigen first party dataserver.
Dag 2
Duur:
Ochtend- of middagdeel
Data-driven Online Marketing
De 2e opleidingsdag staat in het teken van het toepassen van de geïmplementeerde tools voor het efficiënter meten en personaliseren van jouw online marketing. Samen gaan we aan de slag met het instellen van jouw gebeurtenissen en conversies. We maken een gedragsflow en een marketingfunnel op basis van deze data. We introduceren inzichten over hoe je jouw first party data kunt gebruiken om je marketingcampagnes te personaliseren.
DEZE OPLEIDING IS AANBEVOLEN VOOR JOU WANNEER 
- Een MBO of HBO opleiding op het gebied van marketing, communicatie of digitale media hebt afgerond, maar praktische kennis mist om op de juiste manier met online marketingdata om te gaan.
- Je (potentieel) ondernemer of ZZP-er bent en meer vakkennis over data-gedreven marketing nodig hebt voor je professionele werkzaamheden of carriére.
- Perfecte opleiding voor de beroepsgroep marketeers. Bijvoorbeeld wanneer je werkzaam bent als online marketeer, productmanager, marketing manager, digitale media of communicatiespecialist.
Goed om te weten...
Algemene
informatie 
ALGEMENE INFORMATIE 
ALGEMENE INFORMATIE 
Zaken die fijn zijn om te weten. Wanneer de opleiding plaats zal vinden, de locatie, video opnames en onze één-op-één support.
Op aanvraag.
Je kunt zelf kiezen of je de opleiding fysiek wilt volgen, of via een videoconference verbinding. De opleiding wordt gegeven vanuit onze opleidingsfaciliteit in Uden. Kies je voor het fysiek volgen van de opleiding, dan is eten en drinken inbegrepen tijdens de cursus.
De stof die wordt behandeld tijdens de fysieke opleiding is ook terug te vinden in de e-learning in de vorm van video’s. Zo kun je op je eigen tempo de opleiding nog eens terugkijken. Wel zo handig!
Deze opleiding wordt gegeven op startersniveau. Dit betekent dat je weinig tot geen ervaring hebt met datamarketing. Wel is enige basiskennis in het vakgebied van online marketing aan te bevelen.
Deze opleiding wordt gegeven in groepsverband. De groepsgrootte bestaat uit maximaal 10 deelnemers.
WAAROM SHAKE ACADEMY?
Sinds 2015 helpen wij starters, ondernemers, zzp’ers en (marketing) professionals in Nederland en België met het bijscholen van hun vakkennis over online marketing door het geven van de meest uitgebreide en gedetailleerde marketing trainingen in kleine groepen van maximaal 10 deelnemers. Het maakt hierbij niet uit of je weinig ervaring hebt in deze beroepsgroep, of al langere tijd actief bent.
We zijn in Nederland en België marktleider op het gebied van marketing trainingen en opleidingen over Meta (Facebook en Instagram). Alleen door continu te blijven investeren in onze kennis en vaardigheden, kunnen we deze positie behouden. Sinds 2018 zijn wij officieel lid van de Insights Hub van Facebook en zowel bij Google als Facebook Preferred Marketing Partner. Iedere vier weken hebben we contact met Facebook Benelux over de nieuwste ontwikkelingen, technieken en kansen voor de beroepsgroep.”
